kolmapäev, 7. mai 2014

Külm, vihm, potimajandus

Ei tea, kas vahepealsetest jäistest ilmadest põhjustatud masendusest tuli vahepeal mingi viirus kallale, mis pani aias rügamise ootele. Ainus, mis sel ajal tegin, käisin soojalt riidesse pakituna kasvuhoones taimi vaatamas ja kastmas. Nemeesia, petuunia ja rippuv põisrohi pikeerimiskastides vajavad nii hädasti juba ümber istutamist! Selgus aga, et lillepoes ei ole müügil suvelillede mulda - vot siis, väikese koha eripära . . . Oleksin pidanud sellega aegsasti arvestama ja kohe rohkem mulda ära ostma - see tuleks lausa omale kirja panna, et järgmisel aastal targem oleks.

Nüüd on aga päike taas tagasi, küll mitte täissoojakraadidega, kuid neid lubati alates homsest. Õue istuma minna aga veel ei saa, taguots hakkab külmetama.

Kõrvitsa ja suvikõrvitsataimed on aknalaual ka nii suured juba, et lausa õiepungad küljes. Igal aastal olen unustanud nende seemned õigel ajal mulda panna - sel aastal siis mõtlesin, et vaat panen juba aprillis. Tulemus siis selline paks padrik aknalaual. :P Ma kardan, et ma panen nad siiski homme maha, kile alla muidugi.
Pikad kurgid ja tomatid on ka juba kasvuhoones kasvamas, kusjuures kurkidel on alumised lehed külmavõetud - kasvuhoone on meil selline nagu on, praod sees ja vana ja lagunev . . . Minu unistus on saada teine kasvhoone veel lisaks, kus kasvatada ka paprikaid (mis praeguses kasvuhoones pole kunagi edenenud) ja viinamarju. Unistada võib - unistused kipuvad täituma. :) Ehkki ma ei tea, kuidas, sest tööalaselt pidi järgmisest aastast kitsamaks minema - rohkem tööd sama palga eest ja ilmselt ka töötundide vähenemine . . .

Lisaks vohab aknalaual mehhiko vanikkuljus. Kui nad mul juba kardinast kinni haarasid oma kombitsatega, lõikasin neil kõigil ladvad maha - las harunevad enne kui õue kolivad. Nemad on mul kavas mängumajakese näotu seina äärde istutada, et selle ära varjaks. Loodan, et varjavad - ma pole neid varem kasvatanud. Ja õisi oleks ka tore näha. :)

Siis on mul toas veel 3 ilusat luuderohulehist pelargooni, õiepungad juba küljes ja puha. Kahe paki peale kuuest seemnest 3 idanesid. Ja need polnud odavad seemned! Kui tahta neid kõigisse rõdukastidesse, siis on selge, et taimi on odavam osta kui ise ette kasvatada. Kuid seda ei saa ma mingil juhul teha, sest juba uuest aastast hakkab mind alati vaevama kohutav rohenäppude sügelus! Seega pean ikka kallimat teed minema ja kõik ise ette kasvatama.
Samuti õitseb mul juba üks virkliisu toas ja teisedki on juba kes rohkem, kes vähem pungas.

Mis mul kuidagi ei edene, on rippuv sarvkannike, ripplobeelia ja suutera - hirmus aeglaselt kasvavad! Tegelikult pole nad oluliselt suuremad kui kuu aega tagasi. Kasvuhoones on neile ilmselt külm - kuid ma olen nad ju ööseks tuppa toonud. Samuti ei naudi kasvuhooneelu tunbergia, kaksikkannus ja kard-hõbepael - ilmselgelt vajavad soojemat kohta. Kuid seda pole mul võtta - toas hakkasid nad mul koledasti välja venima. Ühtki neist taimedest polnud ma ka varem kasvatanud, järgmisel aastal tean siis, mida teisiti teha.
Samas hästi kasvavad mul kasvuhoones kuldkakar ja viltleht.

2 amplit sain aga paar nädalat tagasi juba istutatud, need ripuvad mul nüüd kasvuhoone laes ja näevad head välja - sisuliselt ööpäeva jooksul viskas nemeesia amplisse saades kohe õiepungad otsa, mida olen nüüd regulaarselt näpistamas käinud, et nad veelgi tihedamaks läheks. Nemeesia istutasin siis amplite külgedele kahes reas (kokku 12 taime) ja peale istutasin 3 püstist petuuniat ja keskele ühe kuldkakra. 35cm amplid siis, kookosesisuga, kiletükk põhjas. Ampleid polnud ma ka varem kunagi teinud, tudeerisin enne hoolega veebis, et mitte vigu teha. No et kasta piisavalt, kasutada õiget mulda, so siis suvelillede oma ja kindlasti lisada istutamisel pihutäis pikatoimelist väetist. Seda kõike sai ka tehtud ja olen väga põnevil, kuidas nad välja hakkavad nägema kui õide puhkevad. Oluline olevat ka taimede kärpimine, et õieilu pikendada. Näib siis kas kõik õnnestub ka praktikas nii nagu teoorias. :) 2 amplit on mul veel vaja istutada, need siis ootavad, millal lillepoodi õiget mulda tuuakse . . . Sama asja ootavad lillekastid. Sel aastal tahtsin ju  maja kõikidele aknalaudadele lillekastid panna - eks näis, kas õnnestub, sarvkannike jt. peaksid siis küll juba kiiremini kasvama hakkama!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar