pühapäev, 19. juuli 2015

Islandlastest ja Rapuntslist

Viimased külmad päevad mõjusid minu aedlemisele sedasi, et olin koondunud õunapuu alla ja kudusin - tulemuseks uus Islandi kampsun. Sellised ilmad kui praegu nõuavad paksu kampsunit:


Lõnga tellisin Islandilt, mingist muust nii sooja, vastupidavat ja karvast ei saa. Pildil miskipärast ei paista, kehaosa on tegelikult tumedamast lõngast.
 

Minu kudumisrepertuaaris on see juba kolmas islandlane ja neljas, lapsele, on kohe järgnemas:

Kudusingi neid vaheldumisi, kui üks ära tüütas, võtsin teise ette. Lapse kampsun tuleb tema valitud lõngadest ja mustrist, minu oma oli pigem kiiruga olemasolevate ära kasutamine, sest mu oma kampsun oli läbi mis läbi. Tegelikult ka lapsele kunagi kootud islandlane oli juba praktiliselt ribadeks kantud, ehkki olin sellele juba kahel korral uued varrukad kudunud. Kuid kampsun oli pikapeale lihtsalt väikseks jäänud, seda ei andnud enam suuremaks teha, millest kandjal endal oli ka tuline kahju. Kunagi koon talle ehk samasuguse uuesti. See oli selline mõnus asi, et kui ta sõbranna seda nägi, siis hakkas kohe manguma, et kuule, äkki su ema koob mulle ka sellise. Pilk minevikku:

September 2012

Pakkusin, et ostaks senikaua mingi muu kampsuni, kuid sellest ei tahetud kuuldagi, leiti et ainult ema kootud peab kampsun olema. Nojah, tuleb siis kätel käia lasta, palju pole enam jäänud.

Sel ajal kui mina kui juurdunult õunapuu all istusin ja kudusin, oli laps avastanud enda jaoks Rapuntseli filmi. Ma ei tea, kus me varem olime, et seda näinud polnud? Vaatasin ise ka ära ja võib öelda, et see on hetkel meie lemmikmultikas. Filmi lainel sai täna tehtud ka Rapuntseli lemmiktoitu, pähklisuppi - kohutavalt maitsev kraam! Ehkki mul puudus pastinaak kui üks oluline koostisosa. Siin tõstis minus pead aednik ning otsustasin kindlasti järgmisel kevadel pastinaaki külvata. Tegelikult võiks proovida kasvatada ka päris rapuntsleid (Campanula rapunculus). Neid, mida Grimmi muinasjutu algupärases versioonis Rapuntsli ema rasedana nii süüa armastas, et ta mees oli sunnitud nende järel nõia aias vargil oli käima. Osa võib ka iluaeda külvata, kena kellukas iseenesest.

Ja järgmine projekt on mul Rapuntseli kleit. Ok, kostüüme valmistada mulle meeldib, ehkki see on alati aeganõudev protsess. Kevadel alustatud printsess Anna kleit (Frozen'i multikast) on mul ikka veel pooleli - detailide ja materjalide kokku ajamine võttis nii kaua aega. Valmis on vaid juukseehe.

Kuna aed on hetkel koht, kus ma vaid koon, siis lõpetuseks üks mu lapse klõpsatud pilt meie petuuniatest, kes on sellel aastal valged:


11 kommentaari:

  1. Küll on Sul ilus ja puhas töö. Mustrid, värvid ja üleminekud on nii head. Islandlased on mõnusad, soojad ja istuvad modellide selga kui valatult.
    Olen neid samuti elus mõned kudunud, käed hakkasid sügelema :D ja Rapuntsli multikat peaks ka vaatama

    VastaKustuta
  2. Sa mu meie, kui uhked kampsunid! Sa oled ikka tõeline osavnäpp

    VastaKustuta
  3. Väga ilusad kudemid :) mina suvel ei koo, heegelda ega isegi mõtle sellele

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma ka muidu mitte aga reaalsus oli selline, et meil poleks lihtsalt sügisel enam kampsuneid olnud selga panna - kõik olid ribadeks kantud.

      Kustuta
  4. Imeilusad kampsunid! Mina ka suvel ei jõua sellele isegi mitte mõelda. Ühte raamatutki loen õhtuti juba mitu kuud - pool lehekülge ja magan.

    VastaKustuta
  5. taevas,need kampsunid on nagu...
    igatahes ei leia ma praegu sobivat sõna. peale selle, et imelised :)

    ja see on üks maailma kõige olulisemaid asju, et kampsun oleks ema kootud. ja sokid vanaema. on suur õnn, kui nii on :)


    VastaKustuta
  6. See on siis islandi lammaste vill, mida ainult Islandilt saab? Kindlasti pehme ja ei "hammusta". Väga ilusad kampsunid.:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Vaatamata oma pehmusele ta alguses mõned korrad ikka hammustab küll, kuid juba sisse kantuna enam mitte. Ega muidu mu laps sellist nõus poleks kandma. :) Või ütleme nii - pehmus kaalub need mõned hammustused üles. :D Aga kare ei ole ta mitte.

      Kustuta
  7. Väga väga kaunid kudumised, osavad näpud ja hea taju. Mulle on ka islandlased väga meeldinud, tegemiseni ei ole kunagi jõudnud veel. Ja lõng on ka sul väga armas. Ja üldse nii vahva lugemine kuidas ühest filmist sünnib nii palju emotsioone ja võimalusi. Tore igatahes teil seal. ja muidugi, oh mulle need valged petuuniad meeldivad.

    VastaKustuta
  8. Super ilus jampsi! Palju kulub sellisele kapsikule islandi lõnga? Tänan

    VastaKustuta