kolmapäev, 15. aprill 2015

Roosid kohal!

Täna oli selline tore päev, et saabusid lausa 2 taimepakki. :) Kõigepealt Lepiku-Mardi talust ja siis veel täiesti hoiatamata mu  kauaoodatud burboonroosid! Hea, et ma kodus olin - jõudsin taimekasti varju tõsta ning roosid õhinal lahti harutada ja vette panna.


Roosid nägid väga superluks välja ja niiskes pakendis, kaasas hulk roosiisu tekitavat lugemismaterjali ja põhjalikud istutusjuhised. See üks pruun istik seal hulgas on Hugo kibuvits ja sellel oli isegi punane lipik ümber kirjaga (for dummies?), et see peabki pruunide vartega olema. Saatekulu tuli 10 istiku peale kokku 17,50, mis on täiesti üleelatav. Mul on vaid kahju, et ma Mme Hardy, Heritage ja Maiden's Blush tellimata jätsin - kartuses, et mis see saatekulu olema saab. Aga jäägu osa soove siis järgmiseks aastaks.

Lepiku-Mardi taimi ma pildistama ei hakanud, pealseid ju suurt näha veel pole, kuid väga hoolikalt olid pakitud ja üsna suured potsikud. Hind ja saatekulu olid täiesti inimlikud - 16 taime koos saatekuludega 70,-. Tellitud sai siis:

1) Kurereha Jolly Bee
2) Verev kurereha Album
3) Südajalehine bergeenia ´Bressinghamn White
´
4) Suurelehine brunnera ´Betty Browing´
5) Südajas tiarell ´Sugar and Spice
6) Hõlmine tiarell  Tupastiarella
7) Delavay ängelhein
8) Varvasadiantum
9) Pärljalg
10) Sirplehine kiviürt
11) Alang Red Baron
12) Siilkübar Mama Mia
13) Harilik murtudsüda
14) Kopsurohi ´David Ward ´
15) Suurelehine brunnera ´Emerald Mist
´ 
16) Suurelehine brunnera ´Looking Glass´ 


Vurasin siis rattaga südame põksudes veel tööl ära käia, et siis naastes istutama hakata. Roosid on nüüd kõik maas, mullakuhilad peal. Ja siiamaani on selline elevus sees. Alles nad olid vaid kaunid pildid internetis ja nüüd on nad minu aias ja mullas. :)

Sissekäigupeenrasse panin okaspuudele seltsiks tiarellid ja bergeenia. Ülejäänud taimepotid on kasvuhoones oma aega ootamas. Homme lähen õnneks alles lõunaks tööle, jõuan kasvuhooneukse enne lahti teha. Seal on mul ka osad suvelillede külvikassetid ja redised, kes on vist juba kuu aega ikka samapikkused olnud, hmm.

Toas tekitavad külvidest elevust äsjatärganud imelilled. Minu nina ees laual seisavad juba üle kuu aja teatud seemned, mida ma ikka veel mulda pole jõudnud panna, kuid võib ka otse maha külvata kui õite nägemisega kiiret pole. Ja homme pean igal juhul pikeerima petuuniad, olen tõsiselt hiljaks jäänud. 
Aed-balsamiin Tom Thumb Rose taimed on mul aknalaual ühekaupa pottides ja nad on hiigelsuured. Ma ei tea, kas nad kasvavadki nii suurteks, nad pole minu hinnangul isegi mitte välja veninud, vaid lihtsalt pirakad. :D Aga neid vist võib kärpida. Kuukalender ütleb, et noorkuul ehk siis laupäeval on igasuguste latvade näpistamiseks parim aeg, eks ma siis käin ja näpistan, keda vaja. 

 
 

3 kommentaari:

  1. Ei ole ilusamat päeva kui taimede tulemise päev, kasvagu need Sul siis kõik kaua ja kauniks :)

    VastaKustuta
  2. Oh rõõmustan koos sinuga :) Palju palju rõõmu uutest! :)

    VastaKustuta
  3. Ma tean, mis tunne see on :) Hõljud pilvedes veel tükk aega.
    Kiiret kosumist ja pikka iga Su praegustele pisikestele!

    VastaKustuta