laupäev, 5. märts 2016

Kuukingad ümber istutatud

Jootsin just oma kuukingasid, kui tuli sõnum, et täna saabub mu orhideemuld. See käis küll kähku - eile tegin Bauhofist tellimuse ja täna juba kohal. Tegelikult tobe on tellida ühte asja ja maksta sama palju saatekulu, kuid mida teha kui kohalik lillepood müüb vaid Substrali orhideemulda, mis pidi olema paha-paha. Ja egas linnaskäik ka odavam tuleks.

Olin alati omale mõnda orhideed tahtnud, nad on ju nii erinevad teistest toataimedest, samuti nende hooldus. Sõbranna pidas mu soovi meeles ning paar aastat tagasi kinkiski mulle ühe rõõmsavärvilise kuukinga.


Hiljuti tõi ta mulle veel kaks tillukest kuukingatopsi, sõnadega, et ehk nad edenevad sinu juures paremini. No mis mul sellise väljakutse vastu sai olla. Ehkki lehed olid neil suht dehüdreerunud ning taimed ise kaelani sambla sees. Orhideekasvandustes pidi sammal juurutatamiseks väga levinud olema, pikemas perspektiivis see aga substraadiks ei sobi.

Kastsin, väetasin ja jälgisin oma uusi kasvandikke järgneva kuu jooksul, üks neist ajas isegi uue lehe, muidu nägid nad aga endiselt närtsinud välja. Oli selge, et viga on potis peituvas ning ilma ümber istutamata siin suuremat muutust ei näe.  
Uurisin siis netist substraatide kohta, sõelale jäid sellised nimed nagu Currlin, DCM, Biolan ja Kekkilä. Jamad (liiga samblased või peene tekstuuriga) pidid olema Matogard, Compo, Substral jpt. Minu hammas hakkas hetkel vaid Kekkilä peale ning sellega ma kohe tegutsema asusingi kui kuller ära käis.

Kõigepealt substraat ja taimejuured märjaks, elutud juured ära lõigata ning otsad kaneelitada. Kõige viletsamal kuukingal polnudki potis suurt midagi, oli teine vaid õhujuurte peal elus püsinud. Tema kaaslane oli tunduvalt paremas seisukorras ning vajas ka suuremat potti - milleks ma valmis ei olnud. Lõpuks lõikasin ühest majapidamises leiduvast topsist talle sellise kõveriku servaga eluaseme. Nüüd tuleks talle viisakas ümbrispott leida . . .


Kuna mulda oli kõvasti üle, uurisin ka oma suurt kuukinga. Olin tal sügisel  õievarred maha lõiganud (viimane õitsemine oli kehvem), ja kuna ta kippus end ka külili ajama, otsustasin temagi uude substraati istutada. No et kui, siis juba - rohkem uudishimust, et mis seal potis pealtnäha lihavate juurte vahel toimub. Tegelikult leidus keskel tõesti kaks mädanenud juurt - ehk ka sellest jäi viimane õitsemine tagasihoidlikuks.

Nüüd on vaid küsimus, kes mu kuukingadest esimesena õievart hakkab ajama.


Lõpetuseks üks mu lapse tehtud kiisupilt:

Kitty

2 kommentaari:

  1. Orhideed on tõesti omaette maailm ja kui mul ruumi kord juurde tuleb, siis tahaksin neid natuke rohkem omada kui praegu. Ise plaanisin homme mõningaid muid toalilli, mis ilmselgelt liiga väikeses potis ümber istutada. Ei teagi, kas see on esimene märk kevadrahutusest ? :D

    VastaKustuta
  2. Peaks ka oma kuukingad ümber istutama, kiratsevad ja paar tükki on ka välja läinud. Ma pole suurem asi toalillekasvataja, peamiselt need, mis kingitud. Hea, kui kasta meeles on :)

    VastaKustuta