pühapäev, 28. veebruar 2016

Priimulaunistused

Aiahooaeg on käivitunud ning taimesoovide- ja ihaluste masinavärk käiab kupli all täistuuridel.
Täna niuksusin Barnhaven'i lehel priimulaid imetleda. Ega tegu polegi mingi hetkeemotsiooniga, olen seal lehel juba eelmisest kevadest saati õhkamas käinud, jäin vaid tookord tellimisega hilja peale. Igatahes on mul kindlad soovid, mida tahta - Jaapani, Cowichan, Juulia priimulaid ning Show Self kõrvikud.

Viimaste kohta pole eesti keeles mitte muhvigi lugeda. Tegu on siis selliste kõrvikutega, kes pole mõeldud peenras kasvatamiseks, vaid hoopis pottides aiariiulil "enese näitamiseks" - nagu nende nimigi ütleb. Ja neid riiuleid kutsutakse "kõrvikute teatriks" (auricula theatre), mis oleks ideaalne püstitada maja põhjakülge kuna päikest ei kannatavat nad teps mitte, ning riiulil peab kindlasti olema ka varikatus kuna piisk vihmagi rikuks neile isikupärase jahuse väljanägemise.

Priimulaid on minu aias seni kõigest 4 - Sieboldi priimula, üks valge jaapanlane, üks kollane lillepoest päästetu ja üksik kõrvik, kõik puha nimetud:




6 kommentaari:

  1. Ilusad unistused Sul.Olen isegi seal Barnhaveni lehel õhkamas käinud!

    VastaKustuta
  2. Ma õhkmisest tsipa kaugemale jõudnud ja 2x Barnhavenist tellinud. Jaapanlasi oli mul ennegi, sealt telisin ühe huvitava lilla, cowichani otseselt tellinud pole, juulia omasid paistab tulevat, kuid kõrvikuid eelistasin avamaa omi. Barnhavenil on minusugusele algajale tore asi - mystery pack seemned, tellisin 2tk ja nüüd ootan hasardiga, et äkki näen tänavu juba mõne õie.

    VastaKustuta
  3. Priimulate vastu pole mniagi ükskõikne.:)

    VastaKustuta
  4. Ahjaa, su kõrvik peabki nimetu olema, välismaa asjapulgad on otsustanud, et näitusekõlbulikud (ja seega ka sordinime väärt) on AINULT 'thrum'tüüpi õitega kõrvikud, sinu oma on 'pin'tüüpi, kuid minu arust väga vahva värviga.

    VastaKustuta
  5. Ahaa, vaat siis, et polegi kõigile nimesid antud. Hea teada, tänan! :)

    VastaKustuta
  6. Nii ilusad unistused peaksid ju ikka täituma :)

    VastaKustuta