laupäev, 13. september 2014

Ikka veel suvi :)

Parim endiselt, mida hommikuti peale kohvijoomist teha, on tõmmata kummikud jalga ja veel hommikumantlis minna aeda nautima - vahel päikselist, vahel hommikurõsket ja udusse mattunud. Ikka on veel õitsejaid ja kauneid lehti. Ja amplid ja aknalauakastid petuuniatega on veel nii värsked ja lopsakad! Pole jälgegi sellest, et need kastid mul suvel tormiga mitu korda alla kukkusid. Mõned murdunud varred ajendasid taimi vaid uusi võsusid ajama, ja eks ise ka ikka olen kääridega kaasa aidanud. Täies värskuses õitsevad veel ka lobeeliad ja kaksikkannused. Tõingi eile tagaaiast veel paar suurt potti trepile juurde - las see lopsakus tervitab ikka sissekäigu ees. :) Tagaaeda jäi neid potte veel küllaga - kevadel sai ju kõike ülearu külvatud.

Täna see hommikune tiir jäi küll lühikeseks ja tagaaeda rooside ja hortensiate juurde ei jõudnudki - peale esimest selle septembri haigestumist, parem mitte pikalt külmetada hommikurõskuses . . . Küll ma hakkan neid hommikusi jalutuskäike aias taga igatsema kui ilmad neile punkti panevad! Ju ma siis olen mõne päeva kerges depressioonis, kuid otsin varsti oma kudumisvardad  üles ja pühendun oma külma aastaaja hobile. Mul on ju nii palju islandi kampsunite mustreid kokku kogutud, millest vähemalt mõne tahaks veel realiseerida. Lisaks paarile olemasolevale, mida kanname lapsega igapäevaselt pea aastaringselt. Ja sokke kudusin paar-kolm aastat tagasi sellisel hulgal, et jagub vist lähimaks 7-ks aastaks. :D Tuleb välja, et spets sokilõngad on ikka sedavõrd vastupidavad. Kindaid ja mütse jagub ka, kuid ma pole kunagi vastu mõne uue kuduma kui mõni kutsuv muster ette satub. Tegelikult ei pea ma neid mustreid kaugelt otsima minema, arvutikaustadesse on neid kogutud juba üle 1000-e . . .

Kuid hetkel on kirjade järgi siiski veel suvi - imekaunis soe september ja naudime lapsega seda kuis vähegi veel võimalik. Ei ole mina ainus see, kes 10x päevas aeda imetlemas käib - tema ikka ka. Ja tunneb kõiki lilli nimepidi, kes meil aias kasvavad. Õhtuti kui pimenema hakkab, ei raatsi me kumbki veel tuppa tulla - istume väljas ja jutustame kuni niiskus naha vahele hakkab pugema. Ja siis teeme päeva lõpetuseks köögis veel ühe tee küünlavalgel, et sooja saada enne magama minekut. Selline õhtune rutiin siis meil. :)

Toon alati aiast tuppa vaasi ka kimbukese õitsejaid - siin siis kuldkakrad, kaksikkannus, punane raudrohi ja viltleht






2 kommentaari:

  1. Loen juba pikemat aega Su blogi ja kirjutasid, et soovitaimede nimekiri on 12 lehte pikk, soovitan tekitada unistustetaimede nimekiri kuhugi blogi serva, siis teaks. Taimehulludel (ka mina) on alati igasuguseid taimi üle ja komposti ei raatsi visata, vt ka suveaed.blogspot.com

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Soovide nimekiri on väga hea mõte - tänan idee eest! :)

      Kustuta