teisipäev, 29. detsember 2015

Külmaks on läinud

Miinuskraade on siinmail juba mitu päeva tunda antud, kord vähem, kord rohkem. Ega muud olegi kui tuleb rohkem tuld teha, siiani olin piirdunud poole ahjutäiega. Eile oli termomeeter mingi aja isegi nullis. Täna hakkasid aga miskipärast jälle varbad külmetama, mille peale läksin olukorda ilmajaama lehele uurima. Seal lubati püsivat temperatuurilangust, iga päev mõni kraad rohkem, kuni -16C-ni välja. Õnneks on puhkus ja võib vabalt nii elada, et nina majast üldse välja ei pistagi.

Täna tegin siiski kiire põike õue, krabasin kuurist lindude söögimaja, täitsin selle rasva ja helvestega ning seadsin köögi akna taha üles. Seestpoolt ilmus klaasi taha kohe vurrudega kontrolliv nägu mu toimetamisi jälgima. Linnumaja on kassi jaoks igal aastal üheks lõputute Tantalose piinade allikaks. Õnneks on linnud ruttu tema jõllitamisega ära harjunud ning põnts ja põnts vastu akent ta ka enam hüpata ei saa kuna panin mõned säntpooliapotid ette. Neid kasutab ta siis põõsastena, kuhu taha varitsemiseks varjuda. Vahel harva on ta ikka põõsastesse hüpanud ka ja paar lehte murdnud, kuid säntpoolia on vana rahu ise, ei lase end sellistest rünnakutest endast välja viia.

Aeda, ühesõnaga, sellise külmaga jalad mind naljalt ei vii. Tubased õitsejad on need, kes peavad talvisel ajal aiablogi üleval hoidma. Aga ega mul nendegagi priisata ole.
Bugenvillea hakkas mul sel aastal nii hilja õitsema, et oli enne jõudnud juba lehedki talveks maha visata. Olin kindel, et sel aastal jäävad õied nägemata ja pidin ta juba talvitumiseks esikuaknale viima, kui ta siis äkitselt hakkas neilt raagudelt  õiepungasid välja ajama. Praeguseks on ta õitsemisega juba poole peal. Maha langenud õisi ma meelega ära ei korja, mulle meeldib näiteks ka roosipeenras, kui õielehed on mullale puistatud:

Bugenvillea
Eelmisel aastal muretsetud jõulukaktus aga alles alustab õitsemist. Esimese õie avas ta oma nimele kohaselt jõululaupäeval. Ühes potis peaks olema kolm värvi, oranžist pole seni küll veel midagi näha:
Jõulukaktus

Jõuluaja ulatuslikud keetmis- ja küpsetamisorgiad on nüüdseks ühel pool, täna tegin köögis vahelduseks midagi tervislikumat - kodukootud kaneelikrõbinaid lapsele hommikusöögiks, vahelduseks pudrule. Päris Tseiloni kaneeliga tehtult said need ikka vääga head, tuleb tunnistada:

Enne pühi lippasin aga raamatukogust läbi kuna mu voodi kõrvalt puudus HUNNIK. Asi sai parandatud, ning nüüd on mul juba kaks hunnikut - vasakpoolne loetud, parempoolne lugemist ootav:

Kui aus olla, siis pool sellest kuulub lapsele, kuid igasugune lugemata raamat majas on ahvatlus, seega hoian hunnikut oma toas. Bob ja Durrel läksid tal küll kohe lugemiseks, kuid Narnia kroonikad ei tõmmanud - tema olla koolis filmi juba näinud.

Jõuluaega mainides ei jõua ma ära imestada, kuidas mul sellekohane postitus sel aastal tegemata jäi. Oleksin ikka võinud mainida, et sain jõuluvanalt panni, mis on minusuguse jaoks 100% täkkesse kink. Minu poolest võiks ta mulle lausa iga kord panni tuua, sest mu isa suudab need aasta jooksul alati kasutuskõlbmatuks muuta.

Igal juhul pole hilja praegu kõigile oma lugejatele kena aastavahetust soovida!

7 kommentaari:

  1. Ilusaid pühi sullegi! Vaat kus on lugeja!!!!

    VastaKustuta
  2. Bugenvillea on uhke ja eriti koos nende varisenud õitega, raamatuvirnad mõjusad :D Ilusat aasta lõpetamist mõnusas koduses koopas :D

    VastaKustuta
  3. Ilusaid pühi imeliste õitega! See Bugenvillea on tõeliselt uhke!

    VastaKustuta
  4. Nii kaunid õied-pildid. Mõnusat olemist ja ikka kõike head ja kaunist uuel aastal.

    VastaKustuta
  5. Õied toas on praegu hädavajalikud, eriti kui nad nii ilusad on, kui Sul.
    Raamatuvirnad on ka asjakohased, meil on samasugused, aga nende kõrval on ka lõngakerad ja vardad :)
    Ilusat aastavahetust!

    VastaKustuta
  6. Raamatuvirna pärast olen tõsiselt kade. Ükskord ma loen jälle samasuguse hooga nagu vanasti (ohates). Aga kaunist uue saabumist kogu perele!

    VastaKustuta
  7. Ilus puukene ja minugi meelest on ilus, kui õied seal all pisut aega ilutsevad. Raamatud panevad mind ainult ohkama - viimasel ajal olgu raamat kuitahes huvitav, mina magan juba peale poole lehekülje lugemist. Aga see pann - mulle kulub ka ära igal ajal üks pann kinkida (õnneks sain seekord ka ühe), aga pannide rikkumist ei saa ma kellegi teise süüks ajada. Vastupidi, mees ostis omale oma isikliku panni, et mina seda ära ei rikuks. Nii palju muid asju on ju ka kokkamise kõrvalt teha ja asi see siis üks pann tulele unustada. ;)
    Ilusat ja mõnusat vana aasta lõppu ja veelgi paremat uut!

    VastaKustuta