esmaspäev, 24. august 2015

Kauaoodatud õisi

Uusi õisi, selliseid keda varem oma silmaga pole veel näinud, ootad kohe erilise põnevusega. Siin valik mõnedest kauaoodatutest.
Nädala õitsejaks võib seekord lugeda ämbliklille kuna arvasin ta õisi alles järgmisel aastal nägevat. Kevadist külvi võis ebaõnnestunuks lugeda, ainult 3 taime tuli üles ning needki kosusid hiiglaaeglaselt. Õue saades läks neil aga meel rõõmsamaks ning esimene ämblik avas siis nüüd oma kombitsad - äge! Järgmisel aastal tahan neid palju-palju!
 

Järgmine kauaoodatu on eelmisel aastal Aavikuemandast muretsetud suurelehine hortensia Zorro, küll üheainsa õiega, kuid üsna lihav teine ja seda värvimuutumist avanemisel saab ilmselt olema põnev jälgida:

Lilla hortensia You&Me Together on turbapeenras tõesti lilla ka ilma värviandva spetsväetiseta, kuid samuti ainult ühe õiega:

Hortensia taga särav floks õitseb ka esimest aastat (paraku olen suutnud osad flokside nimed segi ajada) ning on tõelise vau-efekt värviga, mis õnnestus lõpuks ka õigena pildile saada:


Aedhortensiad Vanilla Fraise ja Sundae Fraise ei ole mingid uudisnimed, kuid eelmisel aastal muretsetuna on nad kenasti kosunud ja vastupidiselt suurelehistele ohtralt õisi täis, Vanilla Fraise kipub küll rohkem põua käes lõõtsutama:
Vanilla Fraise

Sundae Fraise
Sel aastal sai tagaaia rohumaale (muruks ei saa seda meil ju nimetada) rajatud nö. haldjaring, idee, mille pätsasin ära Tasha Tudori raamatust. Hetkel näeb ta veel liialt kultuurne ja ka väike välja, et haldjaringi mõõtu välja anda, kuid ta läheb mul sügisel kindlasti suurendamisele. Seal kasvavad mul hetkel veel ka virsikukarva  magunad ja mingid kellukad, keda loodan järgmisel aastal õitsemas näha, samuti võhumõõka. No ja see ringi serv võiks ideaalis koosneda üldse nelkidest (nõmm- või nurmnelgid), keda mul kevadel kusagilt võtta ei olnud ja siis sai külvatud siia hoopis suvifloksi, kes ka täitsa kõlbab seda ringi esimesel aastal sisse juhatama. Peent iluürti oli mul lihtsalt palju üle kevadel, seepärast sai tema ka siia:
Haldjaring

Suvi-leeklill Lavender Beauty
Veel üks taluaialill, keda ma kangesti tahtsin, kuid kelle kasvu ma alahindasin ja kes seega tuleb kindlasti rohuplatsi keskelt mujale ära kolida - päikeselill talijorjen, korrektse nimega lõhislehine päevakübar:
Lõhislehine päevakübar
Puhta päikeselill ikka. :)

Ja veel üks uustulija siilkübar:
Punane siilkübar Mamma Mina

6 kommentaari:

  1. Haldjaring on hea mõte, tuleb suurendada tõepoolest, praegu on liiga pisike.
    Aga ma vaatan, kui palju Sul taimede vahel on tühja ruumi. Hea, et järgmine kokkutulek seal, saab ära täita :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See haldjaring on pisike, neh, kaevasin kevadel sinnamaani kui suutsin, neid uute peenarde kaevamisi sel kevadel ikka jagus. :) Aga see tühi ruum, jah, noored peenrad ju enamuses, väiksed taimed . . . järgmisel aastal ma soovin julgemalt kohatäitjaid. :)

      Kustuta
  2. Toredad mõtted sul seal, haldjaring! Mul ka üks ring aias kujunemas :) kunagi blogis kirjutan. Ämbliklill on tõesti tore, olen ka tema peale mõelnud. Ja muidugi võrratud hortensiad. Armas!

    VastaKustuta
  3. Hmm, mis see haldjaring on? Üritasin googeldada, aga tulid ainult lihtlabased seeneringid. Kas see tähendab siis lihtsalt ringpeenart, kus sama liiki lilled on sõõridena kasvamas?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Einoh, tegelikult ei ole olemas lilledele sellist asja nagu haldjaring, kuid ta peaks imiteerima seeneringi, mis on ise loodusesse tekkinud, ebakorrapäraselt, kuid siiski ringikujuliselt. ma ütlengi, et mul näeb ta liiga kultuurne välja praegu esimesel aastal. :D Idee sain selliselt pildilt: https://www.pinterest.com/pin/156077943311215234/

      Kustuta