teisipäev, 25. juuli 2017

Roosipostitus

Mu roosid talvitusid kõik eeskujulikult, vaatamata sellele, et esimest korda jäid nad mul muldamata. Eelmisel aastal muretsesin omale esimesed pargiroosid ning veel mõned vanad roosid juurde ning olen neid nüüd vähehaaval jäädvustanud.

Sajalehine roos Reine des Centfeuilles on väga pikaajaline õitseja! Vist juba kuu aega on õied peal, ei pudista absoluutselt kroonlehti ega näita mingeid märke vananemisest. Sellist asja poleks ma küll oodanud, peaks lausa kevadel veel mõned sajalehised juurde tellima. Väga tugev lõhn on tal ka, mis on minu jaoks roosi juures üks olulisemaid kriteeriume, peale haigus- ja talvekindluse.
Sajalehine roos Reine des Centfeuilles
Näärmekas kibuvits Amy Robsart. Kroonlehed on tal südamekujulised, lõhn on õrn ning lehed õunalõhnalised. Õied avanevad järk-järgult, kuid õitsevad suht ruttu läbi. Samas kõik need põõsa all vedelevad südamed on nii armsad. Ja värv on väga erk:
Näärmekas kibuvits Amy Robsart
Damaskuse roos Ispahan. Väga tugev lõhn ja kopsakad õied, mis püsivad peal päris kaua.
Damaskuse roos Ispahan
Damaskuse roos Blush Damask. Eksikombel tellimusega saadud, kuid oi kui hea eksitus - nii põneva värvi ja keeruga õis! Väga tugev lõhn ja õied püsivad peal täitsa kaua.
Damaskuse roos Blush Damask
Remontantroos Reine des Violettes. Ma isegi ei mäletanud enam, et olin omale nii tumeda sametise roosi tellinud! Õied on väikesed ja kirjud ning lehed kontrastselt helerohelist tooni. Põõsas on terve ja ohtralt õienuppe täis, keskmiselt tugev lõhn.
Remontantroos Reine des Violettes
Kõik uued ei ole veel õisi avanud, osad on hilisemad. Järgnevad juba mu vanad olijad.
Burboonroosid on mulle eriliselt armsad. Louise Odier on tänavu pea minu pikkune! Õite nuusutamiseks kummardama ei pea, lõhn on väga tugev:
Burboonroos Louise Odier
Burboonroos Reine Victoria õied on nagu pojengil. Eelmisel aastal kolisin ta teise kohta, nüüd on tal palju suuremad õied. Väga tugev lõhn, lehti on tal ainult palju haugatud, ei mäleta, et eelmisel aastal seda muret oleks olnud.
Burboonroos Reine Victoria
Burboonroos Mme Pierre Oger. Armsad pallikujulised õied, väljapoolt tumedamad. Ja ikka burboonroosidele omane väga tugev lõhn:
Burboonroos Mme Pierre Oger
Nii armsalt kerasse keritud õis:

Burboonroos Boule de Neige. Puhasvalge ja igal aastal aina tublim õitseja. Väga tugev lõhn:
Burboonroos Boule de Neige
Burboonroos Mme Lauriol de Barny. Hästi suurte ohtrate rippuvate õitega ning kõrge kasv, saab ka kummardamata nuusutada. Romantilise mulje jätavad need rippuvad kapsad ning lõhn on väga tugev:
Burboonroos Mme Lauriol de Barni
Burboonroos Mme Isaac Pereire. Suured lopsakad õied, pilkupüüdev värv ning lehti tal ei sööda. Väga tugev lõhn muidugi ka:
Burboonroos Mme isaac Pereire
Burboonroos Mme Ernest Calvat' kolisin eelmisel aastal paremasse kohta ning sel aastal õitseb kohe ohtramalt ja palju suuremate õitega. Väga tugev burboonlasele omane vana roosi lõhn. Vaid pildistamisega jäin hilja peale, siin viimane värske õis:
Burboonroos Mme Ernest Calvat

Burboonroos Zéphirine Drouhin. Veel üks tugeva värvitooni ja kauni ja õiekujuga burboonroos. Lehed on kontrastiks helerohelised ning varred punakad. Taustal Kristiina aiast pärit kortsleht:
Burboonroos Zéphirine Drouhin
Valge roos Maiden's Blush. Algusest peale on kasvanud korralikuks põõsakeseks ning õitseb rikkalikult. Väga tugev lõhn ja õied püsivad hästi.
Valge roos Maiden's Blush 
Eelmisel aastal sai muretsetud ka tema sõsar Great Maiden's Blush. Pidi olema sama, ainult suuremate õitega, kuid vara vist veel võrrelda - hetkel on nad küll üsnagi võrdsed:
Great Maiden's Blush
Damaskuse roos Mme Hardy. Puhasvalge tubli õitseja ja väga tugev lõhn. Tal on see iseloomulik nupuga südamik. Saab näha, kas ka järgmisel aastal õitseb ta hilise pojengiga ühteaegu, nagu siin pildil näha:
Damaskuse roos Mme Hardy
Peenraroose on saanud küll igal aastal üles pildistada, neist väga pilte ei jahigi, käin ja nuusutan niisama. Kui ehk vahel mõni kohe tahab kaamerasse jääda. Nagu romantikaroos Heritage. On ikka peene väljanägemisega daam ja milline šifoonkleit! Väga tugev lõhn:
Romantikaroos Heritage

Miskipärast ei õitse tänavu mu kollaseõieline Hugo kibuvits (Rosa Hugonis). Eelmisel aastal nägin tal esimese õie ära, oli tõesti kollane ja healõhnaline ning mitte haisev, nagu enamus kollaseid kibuvitsasid. Ka Harison'i kollane kibuvits pole mul veel õisi näidanud. Temaga oli mul üldse algusest peale ebaõnn - saadeti vale roos, eelmisel aastal sain siis uue asemele, loodetavasti ikka õige. Kui nüüd õied ka ära näeks.
Ülejäänud roosid on veel nuppus, seega tuleb millalgi roosipostitus II teha.

13 kommentaari:

  1. Väga armsad, õied ja toonid!

    VastaKustuta
  2. Maidens Blushi kohta nii palju, et väga vana sort. Kõige vanemad märked olevat aastast 1500 millegagi.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Huvitav teada. Peakski nende vanade rooside kohta lähemalt lugema hakkama, kust ajast kes pärineb.

      Kustuta
  3. Kui raatsid, avalda ka ostukoht, mul oleks ka pargiroose juurde vaja. Kevadel Põltsamaalt soetatud seitse haledakest olid nii hullus seisus, et siiani poputan neid potis, üks ongi vist juba koolnud ja veel üks väga kahtlane.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Olen enamus vanu roose siit tellinud, ei teagi muud kohta, kus oleks parem pargirooside valik ja saatekulu on ka talutav: http://www.rosenhof-schultheis.de/

      Kustuta
    2. Nii. Nüüd olen ma kadunud hing. Hingan sügavalt sisse ja välja ja lähen raha üle lugema :D

      Kustuta
  4. Imeilusad roosid.Damaskuse roos Mme Hardyt olen meilt otsinud,aga tulutult.Kust Sa ta tellisid?

    VastaKustuta
  5. Nii suvine ja lõhnav :) Väga ilus valik ja nii hea on neid kõiki kõrvuti võrrelda.
    Jõudsin vahepeal Su soovitatud lehel käia. Iizuzmaria, kui palju liike sealt saada on :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Neil on väga asjalik kataloog, koos tingmärkidega kõrguse, õiekuju, lõhna tugevuse, talvekindluse, varjutaluvuse jne kohta. Tasub saata omale, hea kodus lapata ja valida.

      Kustuta
  6. Ma arvan, et see 'Blush Damask' oli üks väga õnnelik eksitus. Mulle meeldib ta siit reast isegi vist kõige enam, kuigi tegelikult on kõik väga kaunid.
    Muidu mulle kõik võõrad, kuid 'Heritage' on juba kuskilt tuttav ning võiks omalgi olla! :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Pole ühtegi põhjust Heritage'i mitte muretseda. :D

      Kustuta