laupäev, 16. august 2014

Ikka vihma ja päikest vaheldumisi

Vihmasagarate vahel sai täna miskit aias tehtud ka - laps oli ju küla peal mängimas, sai rahus omas tempos kellegagi arvestamata toimetada. Ega ta ju tihti küla peal käi ja siis on need mu iseenda päralt päevad toimekad. :)
Eelkõige sai sellist päästmis-, peitmis -ja koristamistööd tehtud. Näiteks amplitel alumine osa äraõitsenud sitsililli ära võetud ja asendatud akakapsaga. Ühesse puuriida kõrval kõikuvasse amplisse sai prooviks ka maajalga istutatud - seda on mul ju muidu pool aeda täis. Eks näis siis kas jõuab ilusaks rippuvaks kasvada. Maast välja urgitsedes ei näinud ta enam pooltki nii vohav välja kui muidu maasikate vahel. :P

Samal ajal oli mul köögis suur pott kõrvitsakompotti tulel - eelmise aasta kõrvits, mille mulle mu juuksur aasta eest andis, säilinud siiani värskena ja huvitaval kombel täiesti seemneteta. Tuli teine lõpuks ikka sisse teha, enne kui aiast uued peale tulevad. Kokku sain 12 purki - ülejäänu kulus supiks ja koogiks ära.

Tegelikult on viimaste nädalate põhitegevus toimunudki pigem köögis kui aias.  Kui ma oleks tüüpiline blogija, kes igast asjast pilti ka teeb, siis oleks see mul siin aiablogi asemel juba köögiblogi. :) Kui vahel ei tule üle poole aasta küpsetamise tuju peale, siis nüüd on saanud pea iga päev kooki teha, vahel ka kaks - marjakoogid,  skoonid, skoonid, eile kõrvitsakook, kõrvitsasupp . . . No ja siis aiasaak ka ju vaja ära kasutada ja minu puhul on selleks harilikult vormitoidud - kõige toekam viis köögiviljadest ainult söönuks saada. Eriti veel kui mul erilisi hoidistamise plaane sel aastal ka pole. Aga eks näis, äkki mingid soolased hoidised millalgi ikka teen sisse - kunagi ei tea kui tuju peale tuleb.

Vahepeal kui padukaks kätte ära läks, kogusin vihmavett ämbritesse ja jooksin pesusid nöörilt päästma. Ja siis mõne aja pärast oli jälle suur päike väljas ja kuumutamas. Siis veel nipet-näpet, tomativõsusid eemaldatud, puude alt mädanenud õunu korjatud ja kes teab veel, mida toimetatud.

Ja eks õunapuu all kohvi joodud ja päikese käes põski soojendatud sai ikka ka - loomult olen ma ju ikka laiskleja tüüp. :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar