laupäev, 9. juuli 2016

Väsind aga õnnelik

. . .  võisime me lapsega eilse suurpäeva lõpul õhata. Ei teagi, mis rohkem võhmale võttis, kas see leitsak, mida kokkutuleku päevaks oli antud, uute nägude ja kohtumiste virr-varr või kogu see pagasnikutäis taimerikkust, mis mulle kokku kuhjati, suur osa sellest üllatustaimed. Ilmselt kõik kokku. Ja laps oli üliõnnelik, et sai terve päeva hobuste seltsis veeta.

Kristeli männituka all laotuv aed polnud mul esimene kord imetleda. See on nii hubane paik oma arvukate istumise- ja lebotamiskohtadega, kust ei tahakski üldse ära minna. Rääkimata kogu sellest taimerikkusest, hiigelhostade ja okaspuudega eesotsas. Kokkutuleku korraldamiseks igatahes ideaalne paik. Kui Kristel kartis algul, et kedagi õieti ei tulegi, siis sööma istudes tuli hakata muudkui köögi vahet vudima, et nõusid ja toole juurde tuua - rahvast oli vaat et topelt rohkem kui lubatud. :D

Kui Kristeli aed oli ära imetletud ja keha kinnitatud, hakkas kostuma plaan meiegi aeda kaema tulla. Minu nõrka katset protestida ei peetud millekski, samuti ignoreeriti üksmeelselt mu ettepanekut pisut hiljem tulla, nii viie aasta pärast, mil äsjaistutatud pargiroositited juba rohu seest välja paistavad. Aia taha hakkas peagi vormuma 12-autoline rivi, mis Kristeli autoga eesotsas minu kodukoha poole startis.
Olin isale teatanud, et "pärast tullakse ka meie aeda vaatama", mis jättis mulje, et paar-kolm-neil inimest astub ehk läbi. Ma ei tea, mida naabrid mõelda võisid, kui see pulmarong minu tänavasse keeras - meie peres ju abiellumisealisi pole. :D Ja kui see rahvamass siis me väiksest väravast sisse hakkas voolama, oli see lausa sürreaalne . . . Isa pärast ütles, et pidi lausa kõhu lahti ehmatama. :D Niisiis oli mu koduaed umbes pooleks tunniks üle ujutatud aiaasjatundjatega, mu diletantlikke aiategusid uudistamas. Oeh. Roose tuli kohati tõesti käpuli nuusutada, aga ise nad teadsid - ma olin hoiatanud. Siia juurde üks mu lapse tehtud pilt roosist, kes kõige rohkem huvi äratas:
Damaskuse roos Mme Hardy
Mõned seadsid kahtluse alla me aia väiksuse - no ma ei tea, aleviaiad on ju väikesed. Talud on suured.
Taivi aed, mida pärast külastasime, oli sama väike, kuid otsast otsani taimi täis. Vaid üksikud lahkusid sealt taimepotita näpu otsas. Mul hakkas selleks hetkeks juba kerge peavalu vormuma, seega pidasin paremaks mitte mingeid uusi taimi juurde kuhjata. Pealegi sai just üks pagasnikutäis kodus maha laaditud, pluss veel mu Järvselja tellimus . . . Nüüd saab mõnda aega tühje laike peenardes täita.

Igal juhul lootsin peale Taivi aia külastust päeva lõpetatuks lugeda, aga kus sa sellega! Teist korda sel päeval murti mu tahet ja viidi mind järelejäänud Aalujatega tagasi Kristeli juurde - külakostile lõppu peale tegema. "Ainult tunnikeseks," üritasin resoluutne olla, kuid lapsed kadusid peale sööki hobustega terveks õhtuks silmapiirilt ja sinna me siis jäime. :D Aga, noh, kohv ning muu lauale jäänud hea-parem mõjusid kui peavalurohi ning nii ta läks, et koju saime alles enne kümmet.

Tuhat tänu Kristelile super päeva eest! Oli ülivahva Aalujad lõpuks ära näha, järgmisel aastal loodan ära näha ka need, kes seekord tulla ei saanud.


14 kommentaari:

  1. Sul on selline parajates mõõtudes aed, ei liiga väike ega liiga suur ja nüüd sain ma aru küll, miks Sa miljonites suvelilli külvad. Need peenardesse peidetud korvid ja muudki suvelilleanumad ja lillekastidesse uppuvad aknalauad. Mõnus ja ilus. Roosid ongi nii peened preilie, et põlvede nõtkutamine või lausa roomamine nendeni on asjakohane :D Ja eksole meil ju imetore seltskond :D

    VastaKustuta
  2. Sul on väga omanäoline aed. Eriti arnas, et ka herned, porknad ja muu suupärane kraam omast käest võtta ning samas eesaed on lausa kui lilledzungel oma külluslike õiekaskaadidega. Tagaaia valitud roosilõhnad väärisid lähemale kummardumist küll. Või kes ei lõhnanud, sel oli eriti elegantne õiekuju. Ja meil vedas, et oli parajasti roosiaeg. Aitäh oma erakuningriiki lubamast.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Roosiaeg alles algas tol hetkel, hetkel on pilt juba roosilisem.

      Kustuta
  3. Armas meeleolu kumab. Kahju jah, et ma ei saanud siit üle mere tulema. Aga ehk kunagi- see mõte jääb mulle ikka.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ehk kunagi näen mina ka Sinu aia ära - loodan! Ja Su tokkroosid said ka uues kodus jalad mulda. :)

      Kustuta
  4. see oli just selline armas ja parajates mõõtudes külluslik aed, mida mullegi meeldiks omada. Nagu juba õeldud sai - tule vaata üle minu peenrakesed või Futu või Naana aiakesed, siis saad aru, et Sul on ikka suhteliselt suur aed. Ja ära muretse - Aalujad oskavad ülevoolavat rõõmu tunda ka mikromõõtmetes taimetittedest, noored roosid on nende kõrval hiiglased. :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ok, nägin ära, et Aalujad võivad tõesti teab millest vaimustuda. :D

      Kustuta
  5. Just noorde aeda on paslik külalised sisse lasta. Ja ega Aalujad hooli, nemad tulevad ju niikuinii, sest ilu ei saa ainult endale hoida :) Aga mõnikord võib möödaminnes pillatud lausejupist olla aiaga edasiminekul väga palju kasu. Fotode järgi polegi see aed nii tibatilluke, me oleme näinud palju pisemaid.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ei olnud, jah, minu võimuses neid tulevad Aalujaid seekord peatada. :D Kahju vaid, et Sind nende hulgas polnud, seekord.

      Kustuta
  6. Nii kena postitus, aitäh ilusate sõnade eest! Igas aias on midagi vaadata ja imetleda. Tänu jamale ilmale ei saa, ega sa ma sinu juurde uuesti tuldud, aga küll ma tulen! :D

    VastaKustuta
  7. Sa oled soe ja südamlik! Ja samasugune on Su aed. Mulle sellised aedlinnad/alevid meeldivad. Seal on nii palju põnevat. Sinul ka. Selle aia kasvamist on huvitav ka edasi jälgida ning lugeda.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tänan-tänan. Ma linnalaps ei ole, seda kohta kutsun pigem hellitavalt kolkaks, alevgi on palju öeldud. :) Aia kasvamist ootan isegi pikisilmi.

      Kustuta