esmaspäev, 30. jaanuar 2017

Kui aednik magab . . .

Talveuni on olnud pikk ja sügav. Huvitav, eelmisel aastal tegin juba jaanuaris luugid lahti. Esimese seemnetellimuse olen viimastel aastatel 6. veebruaril teinud, eks näis, kas saab selleks ajaks maast lahti või mitte.:D

Lastes sel aednikul magada kaua ta tahab, teine osa minust on hakanud aga käima heegelnõela avastamas. Minu heegeltööd võib seni ühe käe sõrmedel üles lugeda, kuid varsti võib juhtuda, et tuleb teine käsi ka appi võtta. Ma küll ei kasuta heegelkonksu sihtotstarbeliselt (linikuid heegeldamas mind ei taba), kuid kudumiseks käib ta küll. No et kui kuduja juba heegeldama satub, siis peab tulemus ka välja nägema nagu kootud. :) Alljärgnevalt mõned stiilinäited:

Üks meriinovillane "kudum":

Peter Pan'i lõngade vastu on mul seletamatu nõrkus . . .
 Müts ja kaelus, mõlemit pidi kantavad, lõngaks täisvillane Novita Puro:
 
. . . ning ühed alpaka ja villasegused kindad lõngast Steinbach Wolle Biowolle:


Heegeldamine on uus ja põnev asi minu jaoks, see ei tähenda aga, et ma kudumist maha oleks jätnud. Kudumine on ja jääb olema minu second nature. Kõiki viimase aja kuduprojekte pole jõudnud üles pildistada, vaid mõned neist siin:

Kõigepealt üks kohvi joomise aksessuaar - tassisoojendaja tuledeemon Calciferiga. No et kuduja kohv ei külmetaks. :D


Sellise nööbiga käivad tassil püksid kinni. :)


Järgnev on rubriigist "kudumid filmidest" - Bella müts ja kindad "Videvikust":

Lähemalt ka - kindad alpaka ja villasegusest lõngast Drops Andes:

 . . . ja müts  Drops alpakast. Oh! See ju ka heegeldatud. :)


Veel üks Bella müts Videviku saaga filmist "Päikesevarjutus", lõngaks Debbie Bliss Donegal Luxury Tweed Aran:


. . . ja klõps originaalist - tundub, et lõng sai üsna naelapea pihta leitud :D




Hea lihtne muster oli, tuli tahtmine veel üks samasuguste triipudega teha, seekord Novita Luxus Alpaca lõngast:

Bella mütsist jäi tviidlõnga järgi, kudusin selle koos mingi tundmatu karvikuga üheks soojaks peavarjuks. Vähe juhm pilt ainult, sõrmed hakkasid õues külmetama!



Palmikumütse sätendavast Wendy Peter Pan lõngast, mille vastu ma ei saa . . .


. . . üks komplekt alpakast, Alvita Alpaca täpsemalt - mütsi tuti suutsin oskamatu pildistamisega nähtamatuks muuta . . .



. . . veel üks sama firma alpakalõngast peavari . . .



Kõige soojem müts, mis ma elus teinud olen, viltimislõngast:


Mu absoluutne lemmiklõng on aga Islandi lambavill. Ta on ju nii kerge, kuid soe ning see pikakarvaline pind, mis kududes jääb . . . mõnus.  Islandi kampsunite tegemisest oli poolikuid tokke järel, sai neid pisut ära kasutatud. Üks müts . . .



. . . ja kahekordsed kindad, mis vileda tuulega jaanuaripakasepäevadel asja ette läksid:
Tundub, et meie majas on kindaid ja mütse nüüd igaks elujuhtumiks ja ilmselt rohkemgi, kui ühel aednikul või muidu inimesel vaja läheks. :D

10 kommentaari:

  1. Suurepärased tööd. Eriti huvitavad on need heegelkudumid v. kuduheegeldised :)

    VastaKustuta
  2. Sul on käsitööhaldjad tagatoa kummutisahtlis :) Nii palju ja nii ilusad. Olen neid kuduheegelmustreid ju ise ka piilunud aga eenne ikka põhitõed ja siis ehk. Uskumatult tubli oled.

    VastaKustuta
  3. Väga ilusad kõik, ei oskaksi üht teisele eelistada.

    VastaKustuta
  4. Hea käsi, nii ilus tulemus, ütlemata tubli oled!

    VastaKustuta
  5. Ilusad ja silmapaitavalt pehmed mytsid, tekitasid soovi nii mõndagi järele kududa.
    Aga puna-roosa-lillad heegelkudumid, kaelus ja myts, on ytlemata mõistatuslikud, ja säravad muidugi. Oled tõeline osavnäpp!

    VastaKustuta
  6. Vat siin jäävad kiidusõnad kurku kinni kui liiga mannetud ja suu ise jääb lahti. Leiduks vaid talves niipalju päevi, et kõik mütsid korrakski kapist välja saaksid.

    VastaKustuta
  7. Oh kui palju "unes aednik" jõuab. Vahva lugeda, kuidas ja kust sa ka inspiratsiooni ammutad. Mõnusad talvised tegemised! :)

    VastaKustuta
  8. Oooo :) See on tõeliselt armas näitus, ülivahvad eksponaadid!

    VastaKustuta