pühapäev, 21. jaanuar 2018

Kodutu kohvijooja

Ma ei istu enam kunagi kohviga õunapuu all. Sest õunapuu võeti maha. Ja milliseid Krügeri tuvisid ta kandis. Ja millises õievahus oli ta kevadel. Kuhu lähen ma nüüd oma kohviga? Kas leian samaväärse koha? Õnneks sadas kohe lumi maha ja kattis selle laastamistöö jäljed. Kuid seal kusagil kännu ümber on mu teisedki kodutud - roniv hortesnia, elulõng ja kes kõik veel . . . Oh, mul pole isegi ühtegi pilti tervest puust, ainult see üksik tüvest -  olin nii kindel tema jäämises.


Alguses oli jutt vaid kärpimisest, sest eelmisel aastal murdus üks oks saagi all. Nii suure saagi all, et kaks päeva tegin õunamahla, mis andis terve talvevaru. Kuidas sinnamaani jõuti, et kõik maha tuleb võtta, ei tea, lihtsalt ühel hetkel aknast vaadates nägin, et läks kogu puu. Nüüd tuleb mul teha uued plaanid selle ainsama aiaosaga, kus ma mitte midagi muuta ei tahtnud.
Mõtlesin siis korraks - sissekäigupeenra laiendamine kännuni välja, kohvi jooma hakkan seljaga sireliheki poole? Ostan lohutuseks sellised valged pitsilised toolid ja laua, nagu Downton Abbey's? Ei tea, ei tea. See tuleb praktikas ära proovida - kas see koht ikka on istumisekoht. Istumiseks on ju vaid kindlad kohad, igal pool juuri alla ei võta. Nagu tagaaiaski. Kui mitmesse kohta olen plaaninud kauni pingi panna, et roose imetleda, kuid tegemata on see jäänud, sest parim istumiskoht on seal ainult majakese trepil.
Aga muutused, nii vabatahtlikud kui peale sunnitud, on elu osa. Küll ma midagi välja mõtlen.

5 kommentaari:

  1. Tõsi see on, et istumiskohad tekivad ja kinnistuvad, neid ei saa tekitada. kahju küll, et nii läks :( Aga võta asja nii, et see on võimalus millegi uue loomiseks kuigi esialgu tundub, et seda uut ei taha ega polegi nagu mida või kuhu. Küll tuleb

    VastaKustuta
  2. Kahju puust,ehk leiad uue koha aias ilu nautimiseks ja kohvi joomiseks.

    VastaKustuta
  3. Uus õunapuu. Kahjuks samasse auku ei ole hea istutada ja ega see juuriminegi kergelt ei läheks. Valikut on ja istikuid jätkub piisavalt. Puu sirgub kiiresti ja pea ta kandma ei hakka.

    VastaKustuta
  4. Pole halba heata. Kindlasti avanevad kevadel täiesti uued valgustingumused. Ja Krügeri tuviõun on parim suveõun, peaks ehk tõesti kaaluma uue õunapuu istutamist...

    VastaKustuta
  5. Meil on tagaaias veel 2 noort Krügeri tuviõuna, kuid nad on vähe nirud. Maitse saab ikka suhu, kuid midagi enamat. Arvan, et eesaeda enam õunapuud ei too.

    VastaKustuta