reede, 29. juuli 2016

Purgisildid


Olin ikka mõelnud, et kunagi võtan kätte ja teen hoidistepurkidele mingid viisakad sildid, mõttest kaugemale polnud aga kunagi jõudnud. Nüüd, mil viimaste päevade kuumalaine tuppa varjuma sundis ning oma nördimuseks avastasin, et mul pole piisavalt lõnga järgmiseks kuduprojektiks, otsustasin pühenduda tasuta lõbustustele - võtsin selle sildiasjanduse ette. Ega mul muid vahendeid võtta polnud, kui paber, printer ja Gimp. Kuna ma pole jõudnud sel aastal veel suurt midagi purki panna (täidan sügavkülmikut), siis tegin silte olemasolevatele hoidistele:



Algul mõtlesin, et ei hakka erikujulistega jamama, ehkki nad on armsad - kes viitsib neid välja lõigata! Lõpuks siiski tegin ühed. Tegelikult polnudki hull see lõikumine. Ja kui purgile müts ka pähe panna, siis on nagu päris. :)


Järgmiseks tuleb hakata köögiviljahoidiste silte välja mõtlema. Maasikate ja vaarikatega saaks kindlasti väga nunnusid silte teha, kuid nemad on mul sügavkülmakraam. Sõstardest teen toorželeed, nemad lähevad keldrisse ja seal on nii niiske, et siltidest ei jääks midagi järele. Tegelikult ma teengi keldrisse minevaid hoidiseid spetsiaalselt sellistesse purkidesse, milledelt sildid ei taha pesus maha tulla - üks talv keldris ja kevadel võib neilt sildid ühe käeviipega maha pühkida. Et siis silte saan teha vaid neile hoidistele, mis ma sahvrisse jätan.

Aiavaadete pildistamiseks pole ma aga kuidagi motivatsiooni leidnud. Mulle meeldib aias tiiru teha ja lilli nuusutada - teen seda kogu aeg! Kuid pigem ilma fotokata - fotokaga aiatiir kisub kuidagi . . . tehniliseks. Kõik talletub ju mällu ja sellisena ma oma aeda talvel meenutangi, koos kõigi lõhnade ja valguslaikudega õitel . . . Mul on küll roosiõitest pilte, kuigi neistki mitte kõigist - ehk päästavad midagi, et ikka aiablogi mõõdu välja annaks! :)

Alfred Sisley

Augusta Luise

Benjamin Britten

Benjamin Britten

Comte de Chambord

Gloria Dei

James Galway

James Galway

James Galway

Lady Emma Hamilton

Pomponella

Red Leonardo da Vinci

Red Leonardo da Vinci

Ja mul on hea meel, et aias on nii palju õisi, et saab alati midagi vaasi tuua. On õisi, keda ma kasvatan just sel eesmärgil. Ning üks idaliilia kimbus paneb terve toa lõhnama:





13 kommentaari:

  1. Nii kaunid. Kus sa muidu neid hoidiseid hoiad? Mulle ka meeldiks, kui mul oleks nii ilusad sildid purkidel, aga mu kelder, mis on tegelikult hea, on selline, et sildid lähevad niiskeks. Roosid on ka imelised.

    VastaKustuta
  2. Ma laadisin endale selle Gimpi alla aga esimese vaatamisega ei saanud midagi aru. Eks talvel, kui õues enam olla ei saa, vaatan uuesti.

    VastaKustuta
  3. Hullutavad roosid ja imearmsad hoidisepurgid, eriti see mütsiga :D

    VastaKustuta
  4. Vastused
    1. Gimp on tasuta fototöötlusprogramm. Kindlasti on ka paremaid programme, see lihtsalt juhtus mul arvutis olema ja nii ma seda kasutama jäänud olen.

      Kustuta
  5. Imeilusad sildid ja veel ilusamad roosid! Küsiks, et kuidas sa need sildid purkidele kleebid? :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. PVA liimi juhtus kodus olema. Loodan, et kui purk tühi, siis annab seda koos sildiga maha pesta. :P

      Kustuta
  6. Imeilusad sildid ja veel ilusamad roosid! Küsiks, et kuidas sa need sildid purkidele kleebid? :)

    VastaKustuta
  7. Roosid on väga ilusad ja fotod samuti. Esimene tiir tuleb aias teha fotokata ja teine juba fotokaga. Eriti oluline on pildistada neid kohti, mis millegipärast segavad või ärritavad vms :). Talvel on fotodelt kohe näha, mis selles kohas ikkagi segavat oli,suvel on segavat ilu liiga palju.
    Ilusad sildid. Muidugi on neid tore ise teha, aga mina lepin kaubandusevärgiga, sest mul pole printerit.

    VastaKustuta
  8. Kaunid sildid:) Kirjatarvete kauplustest võib osta liimiga paberit, mida võib printerist läbi lasta, siis pole kleepimisega probleemi. Ilusad roosid.

    VastaKustuta
  9. Nagu Muhedik ütles, hakkavad pildid ajas väärtust kasvatama ja mõne aasta möödudes on juba neid paganama põnev vaadata - et kuidas kõik oli ja mil viisil taimed end tundsid, kui suured olid sel hetkel jne. Nii et pildista aina, kõike! :)

    VastaKustuta